DIVERSE INFORMATION:

Glampingtelte: 14.juni-26.aug

Lejrskoler, grupper og selskaber modtages fra 1.april-9.juli + 26.aug-1.okt

JOBS:

Ansøgninger kan sendes på e-mail til: mail@nordliv.com

Mrk. ansøgning

BOOK ONLINE: Klik her

Færge/Ferry

Fly/ Flight

• Facebook Social Icon

praktisk info

om lejrskole på Bornholm

Inden ankomst:

Så snart I har booket jeres lejrskoleophold til Bornholm, skal I bestille gratis DSB skolerejse.

Planlægning:

Det er rigtig smart at planlægge jeres ophold i god tid. Det gør processen lettere for alle parter.

Der er dog nogle datoer I skal være særlig opmærksomme på:

• 1.april 2018: Deadline for bestilling af ture, forår 2018

• 20.juni : 2018: deadline for bestilling af ture efterår 2018.​

• 8 uger inden ankomst: Sidste frist for væsentlige reguleringer af bookingen. Skolen modtager faktura for ophold, busser og entreér.

Det er en giod idé at sammensætte værelserne inden ankomst -det giver børnene en tryghed at vide, hvem de skal dele værelse med.

Forældreinformation:

Det kan være svært, at skulle sende sit barn HELT til Bornholm. Har I brug for at komme i kontakt med NORDLIV er I altid velkommen til at kontakte mig på: 71900659

I kan ALTID ringe hvis der er noget I har brug for at vide.

Børn med særlige behov:

Jeg har modtaget lejrskoler i mange år, så jeg er vant til at håndtere børn med særlige behov -både kostmæssige hensyn, psykiske og social hensyn.

Det kan særligt være en udfordring at tage på lejrskole hvis man lider af allergier, har et handicap eller måske er vådlægger. Det kan vi sagtens mestre.

Jeg er desuden uddannet sygeplejerske, så skulle der opstå behov for hjælp, er jeg lige i nærheden.

Fototilladelse:

Det vil være rart, hvis I får tilladelse til, at vi må tage billeder af børnene. Jeg plejer fx gerne at tage et billede af hele klassen som kunne blive lagt på hjemmesiden eller på sociale medier. For at have formalia på plads, vil jeg meget gerne bede om, at forældrene udfylder en fototilladelse inden opholdet.

Find fototilladelsen her

Rejsen til Bornholm:

DSB har lavet en brochure som fortæller jer alt hvad I skal vide om rejsen til og fra Bornholm. Hent brouchuren her:

Paskontrol i Sverige: 1.november 2016 er reglerne for paskontrol af lejrskoler således:

Personer under 18 år, som rejser sammen med deres forældre, ikke vil være omfattet af kravet om at fremvise ID. Læreren skal have (1) eget gyldigt billed-ID og (2) liste med alle elevers fulde navn og CPR-NR.

I skal være forberedt på, at der kan være rigtig mange andre skoleklasser med på rejsen til Bornholm. Derfor er det en god idé at lave faste regler for børnene og tælle dem jævnligt undervejs.

Ved ankomst:

Når I ankommer til Rønne Havn, holder bussen fra Svaneke-Nexø Bustrafik og venter på jer. Busserne holder t.v for udgangen.

Ved ankomst til NORDLIV vil jeg stå og tage imod jer. Jeg vil byde jer velkommen og give børnene lidt praktisk information om stedet og deres ophold.

Ved ankomst indtil kl. 18.30 serveres der aftensmad den første aften.

Ved ankomst kl. 19.00-21.00: Serveres boller med pålæg og saft

Ved ankomst efter kl. 21.00: Der er ingen servering og vi forventer at eleverne har spist aftensmad

Indkvartering:

Børnene indkvarteres som udgangspunkt på 5-sengs værelser. Den endelige værelsesplan vil I få, så snart jeg har den klar.

Spisetider:

Nogle uger har jeg 2 skoler boende. Det betyder, at vi skal deles om spisestuen under måltiderne.

Når der er 2 skoler, plejer jeg at dele måltiderne op i 2 hold:

Morgenmad: Hold 1 spiser kl. 7.30-08.10. Hold 2 spiser kl. 8.15-8.50

Aftensmad: Hold 1 spiser kl. 17.30-18.10. Hold 2 spiser kl. 18.15-19.00.

Jeg forsøger at fordele jer således, at det veksler mellem hvem der spiser hvornår.

Er I alene skole på feriestedet spiser I morgenmad kl. 8.00-8.45 og aftensmad kl. 18.00-18.45

Mad:

Vi serverer sund og børnevenlig mad, og vores køkken har forkus på at undgå madspild.

Derfor forsøger vi også at lære eleverne at der er mad nok til alle, men at de ikke skal tage mere end de kan spise.

Vi forsøger også at gøre måltiderne hyggelige, så alle får tid til at spise i ro og fred.

Husk at medbringe drikkedunk og madkasser. Vandflaske kan købes for 10 kr.

Kosthensyn:

Vi serverer som  udgangspunkt sund, bornholmsk, børnevenlig mad. Er der særlige kosthensyn skal jeg gerne vide det seneste 14 dage inden ankomst. Bemærk, at  der kan forekomme ekstra betaling ved særlige kosthensyn såsom f.eks halal, eller krav om glutenfriprodukter; men kontakt mig gerne, så finder vi en løsning.Alle elever med særlige kosthensyner velkommen til at  tage egen mad med.

Regler og hensyn:

Jeg har besøg af rigtig mange skolebørn hvert år, og det slider naturligvis på inventaret; men hvis vi alle sammen hjælpes ad, så bliver det en god oplevelse for alle

• HUSK sengelinned på dyner, puder og lagen. Soveposer er IKKE tilladt.

• ​Slik, sodavand, mad og drikke må I gerne spise -bare ikke på værelserne.

• Tøm skraldespanden dagligt på værelset.

• Husk at lufte ud på værelset 5 minutter morgen og aften

• Luk vinduerne om natten og inden I tager på tur -så undgår vi insekter.

• Hvis der ødelægges inventar eller voldes anden form for hærværk skal skolen erstatte skaden.

Bolde og udstyr

I er meget velkommen til at låne bolde og udstyr fra min aktivitetskasse. HUSK blot, at lægge udstyret tilbage i kassen igen. Vi har: fodbolde, basketbolde, volleybolde og rundboldsæt.

Indkøbsmuligheder:

Der er mulighed for at købe ind hos nærmeste SPAR købmand eller i SuperBrugsen 5-10 minutters gang fra NORDLIV. Vi har også en lille kiosk hvor der kan købes slik og souvenirs.

Ved afrejse:

Værelserne efterlades ryddet for affald og flasker. Sengelinned skal tages af, alle flader tøres over og gulvet støvsuges.

Udcheckning skal ske senest kl. 10.00 så vi kan nå at gøre klar til nye gæster.

I får en madpakke med til hjemrejsen.